Начало » Безплодие при мъжа » Movember – Месецът на мъжкото здраве
movember-fertilaid

Movember – Месецът на мъжкото здраве

Movember.

Звучи Ви необичайно? Или пък познато?

От 2003 г. насам, месец Ноември, посветен на мъжкото здраве, е поне отчасти прекръстен на Movember.

Думата Movember произлиза от английския жаргон за мустак – “mo”, и английското наименование на месеца – November. Заедно, те формират Movember. Това понятие е и причината да виждаме все повече гладко избръснати мъже на 1-ви ноември, които спират да се бръснат до края на месеца. Преди да Ви разкажем повече за инициативата No shave November, нека се върнем назад във времето, за да проследим откъде започва всичко.

Създаване на Фондацията Movember

През 2003 г. двама приятели – Travis Garone и Luke Slattery взимат решение да съдействат за връщането на мустаците на мода. Пиейки бира в бар в Австралия, те се обзалагат, че няма да се бръснат в рамките на един месец и ще намерят 30 мъже-съмишленици в своята инициатива. Те решават да я реализират в подкрепа на определена кауза. По този начин ѝ придават и повече смисъл.

В тяхно вдъхновение се превръща майката на техен приятел, която по същото време набира средства за жени, болни от рак на гърдата. Момчетата правят проучване на често срещаните заболявания при мъжете, с цел да изберат едно от тях, на което да се посветят. Единодушно избират Movember да насърчава борбата срещу рака на простатата. Създават свои правила – Movember Rules, които се запазват и до днес.

movember-rules

Правила Movember

Travis Garone регистрира Фондация Movember. Заедно, момчетата създават уебсайт и започват да работят за популяризиране на своята кауза.

Популяризиране на каузата Movember

През 2004 г., момчетата се свързват с Австралийската фондация за борба срещу рака на простатата. Идеята им е заедно да набират средства в подкрепа на общата си кауза през месец ноември. По същото време Фондация Movember прави първото си и най-голямо еднократно дарение към Австралийската организация в размер на 54 000 долара.

Ентусиазмът на младите момчета не стихва и през 2006 г. те преустановяват професионалните си ангажименти. Посвещават се изцяло на каузата Movember, поемайки риска от неуспех. Само за няколко месеца обаче, те успяват да повишат многократно общественото внимание върху инициативата си. До 2007 г. Movember се превръща от малка фондация в най-сериозния дарител в борбата срещу рака на простатата. Днес Фондация Movember си партнира и получава спонсориране от над 13 страни по света.

No-Shave November

Днес, каузата Movember най-често се реализира под надслов No-Shave November. Целта е привличане на обществено внимание върху борбата срещу рака на простатата. В продължение на месец, мъжете не бръснат брадите си. Оставят ги да растат свободно в името на много други мъже, които губят своите в борбата срещу рака на простатата.

През целия Ноември, мъжете не се нуждаят от нови средства за бръснене. Спестените по този начин пари се даряват за превенция на рака на простата. А когато някой ги попита защо са небръснати, те могат да разкажат повече за инициативата и да повишат осведомеността за каузата.

Профилактиката, като възможност за превенция

С всяка изминала година, случаите на заболяване от рак на простата нарастват. Тенденцията е в сила както в глобален мащаб, така и конкретно за България. Подобно на мъжкото безплодие, профилактичните прегледи и за това заболяване биха могли да помогнат за диагностициране на проблема на по-ранен етап.

Ракът на простатата е лечим, ако бъде открит навреме. Въпреки това, продължава да бъде едно от най-разпространените онкологични заболявания при мъжете. Препоръчваме на всички мъже на възраст над 50 години да посещават ежегоден профилактичен преглед и да се интересуват активно от своето здравословно състояние.

Включете се и Вие!

Чувствайте се свободни да се включите в инициативата на Фондация Movember, оставяйки брадата си да порасне. Дори да не оставите само мустака си необръснат, можете да подкрепите тази прекрасна кауза! Правилата са прости – оставете самобръсначката за 30 дни и запазете нормалния си ритъм на живот. Що се отнася до облеклото – няма да Ви ограничаваме допълнително с конретен дрескод (:

Публикувано в

Оставете коментар





Call Now Button
0

Вашата количка