Публикувано на

Как да подобрим здравето на яйцеклетките си?

айцеклетки-здраве-подобряване

Всяка жена се ражда с определен брой яйцеклетки, който с годините постепенно намалява. В миналото се е смятало, че единствено възрастта е определяща за качеството на женските полови клетки. Според по-скорошни проучвания обаче това не е точно така. Допълнително въздействие в допълнение към броя яйцеклетки оказват, например, притокът на кръв към яйчниците и хормоналният баланс.

Значение на здравето на яйцеклетките

Здравословното състояние на женските яйцеклетки е от изключителна важност за цялостното репродуктивно здраве. Възможно е то да окаже своето влияние върху опитите за зачеване и, съответно – да подпомогне или да възпре техния успех.

Възможни проблеми и решения

Най-често посочваният проблем от лекарите, що се отнася до жени, изпитващи трудности със забременяването, е „некачествени“ или „остарели“ яйцеклетки.

Решенията, които те обичайно препоръчват, са няколко:

  • Избор на донор на яйцеклетки,
  • Инвитро фертилизация (IVF),
  • Осиновяване.

Това, което много жени обаче не знаят, е, че има и други начини, за насърчаване на репродуктивното  здраве.

Жизненият цикъл на яйцеклетката до настъпване на овулацията продължава около 90 дни. През този период женската полова клетка започва да се променя и узрява. Затова е много важно да бъде предпазена  от вредни фактори, които могат да й се отразят негативно.

Нека разгледаме всеки от тях поотделно и да проследим възможните последици.

#1 Здравословен приток на кръв към яйчниците

Притокът на кръв, богата на кислород, към яйчниците е изключително важен. Възможно е той да бъде ограничен в случай, че тялото се дехидратира или не се движи достатъчно. По-сгъстена кръв в организма също би могла да има негативен ефект.

Ето няколко полезни съвета:

  • Пийте поне по 8 чаши вода всеки ден!

Дехидратацията на тялото предизвиква сгъстяване на кръвта. По този начин циркулацията й в организма става по-слаба. Важно е обаче водата, която приемате, да не е бутилирана в пластмасова опаковка

Открийте своя начин, по който Ви е приятно да се раздвижвате – чрез по-дълги разходки, танци или йога за подобряване на фертилното здраве, например. Упражненията подпомагат кръвообращението и така свежа кръв достига до клетките и им доставя кислород.

  • Подарете си гинекологичен масаж!

Благодарение на масаж на матката и яйчниците, кръвта се обновява и освежава с кислород. Най-подходящият период за това е след приключването на месечния цикъл до началото на овулацията.

#2 Хормонален баланс

Поради фактори, които са част от заобикалящата ни среда, високи нива на стрес и спазване на диети, които не доставят всички необходими вещества на организма, все повече жени губят баланса на хормоните в тялото си. Когато това се случи, работата на яйцеклетките и редовният месечен цикъл се нарушават, а впоследствие – овулацията е възможно да не настъпи.

Ето няколко полезни съвета:

  • Изчистете вредните токсини от организма си!
  • Приемайте суперхраната Мака!

Мака действа благотворно на организма, като контролира количеството естроген и увеличава нивата на прогестрон. По този начин двата хормона се балансират и подготвят тялото за желаната бременност.

  • Намалете излагането на ксенохормони, доколкото е възможно!

Ксеноестрогените, наричани още ксенохормони, представляват химични хормони, които само биохимично имитират естрогена.

  • Приемайте Витекс!

Ако нивата на фоликулостимулиращи хормони в организма са високи, Витекс ще помогне за регулиране на нивата прогестрон и ще балансира хормоните в тялото.

#3 Хранене

Храната, която приемате през периода, в който яйцеклетката се развива и узрява, също оказва влияние върху здравето на яйцеклетката.

Ето какво препоръчваме да включите в менюто си:

  • Зеленолистни зеленчуци
  • Сьомга
  • Тиквено семе
  • Сусамово семе
  • Куркума
  • Джинджифил.

Храни и напитки, които могат да увредят здравето на яйцеклетката:

  • Цигари
  • Кофеин
  • Алкохол
  • Захар
  • Сода
  • Диета, базирана на нисък прием на мазнини
  • Трансмазнини
  • Високо преработени храни
  • Храни, съдържащи ГМО.

#4 Хранителни добавки, които подпомагат здравите яйцеклетки

    • Коензим Q10

    Убиквинолът представлява активен Коензим Q10, който директно се усвоява от организма. Съгласно проведени изследвания, той влияе положително върху здравето на женските яйцеклетки и шансовете за зачеване – особено при жени над 35 години.

    Ако приемът му се съчетае и с прием на антиоксиданти, ефектът би бил още по-задоволителен.

    • L-аргинин

    Тази аминокиселина доказано подпомага функцията на яйчниците и повишава шансовете за зачеване, особено когато се приема в големи дози от жени, преминаващи през опити за инвитро фертилизация.

    • Мака

    Мака балансира хормоните в организма, без самата тя да съдържа каквито и да е хормони в себе си. Това е възможно чрез подхранване на ендокринната система. Приемът й е препоръчителен при подготовка на тялото за бременност и процедура по инвитро фертилизация, тъй като съдейства за хормоналния баланс и здравето на женските яйцеклетки.

    • Пчелно млечице

    Пчелното млечице повишава качеството на яйцеклетката. Препоръчва се да се приема поне три месеца преди започване на опитите за забременяване или от началото на процедура по инвитро фертилизация.

#5 Стрес

Ежедневието ни всеки ден става все по-забързано, а задачите, които трябва да изпълним – все повече на брой. Оттам – стресът нараства и неминуемо се отразява на женското фертилно здраве. Тялото на жени, които постоянно са подложени на високи нива на стрес, произвежда пролактин, кортизол и други хормони, влияещи негативно на редовната овулация.

Препоръчваме Ви да намалите нивата на стрес, като се фокусирате върху тази своя цел и разнообразите деня си с по-успокояващи дейности, които ще позволят на ума и тялото Ви да отпочинат и да се заредят с нова енергия.

  • Разходете се на въздух и освежете мисълта си!
  • Вземете си дълъг душ или се потопете във вана с приятен и отпускащ аромат!
  • Грабнете някоя от любимите си книги и потънете в нейните страници!
  • Подарете си масаж, благодарение на който цялото Ви тяло ще се отпусне и ще релаксира!
  • Пригответе си билков чай с успокояващо действие – например, от лайка или мента!
  • Медитирайте!

Грижата за репродуктивното здраве и, по-специално, за здравето на яйцеклетките, става все по-важна с напредването на годините. На Вашето внимание представихме някои дребни изменения, които можете да пригодите към ежедневието си, за да подобрите състоянието си.

Ако Ви допадат и желаете да се придържате поне към част от тези препоръки, следвайте ги поне в рамките на 90 дни, за да бъде ефектът им най-забележим.

А междувременно –пазете спокойствието си и не спирайте да се усмихвате!

Източник:
Rodriguez, H. C.M.T., How to Increase Your Egg Health in 90 Days,Natural Fertility Info

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.